Alice springs - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Fam. Teunissen - WaarBenJij.nu Alice springs - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Fam. Teunissen - WaarBenJij.nu

Alice springs

Door: Fam teunissen

Blijf op de hoogte en volg Fam.

29 Juli 2014 | Australië, Adelaide

Gisteren hadden we eigenlijk een korte rit naar Alice Springs van 335 km, die bleek toch iets langer te duren. We weten nu wat een stippeltjesweg inhoudt op de kaart, nl, dat er bijna helemaal geen weg is. Tenminste een soort van stoffige landweg, die ongeveer 160 km duurt. Er staat dan dat je 110 km mag rijden, maar dat gaat echt niet lukken. Hooguit 40/50 km per uur. De korte rit werd dus een lange, vermoeiende trilrit. We hebben wel veel (wilde) paarden gezien. Een aantal stak ook de weg over, zeker daarom kan je al niet hard rijden. We zijn nu in Alice Springs en hier zien we ook veel aboriginals. Een aantal zwerft een beetje over straat. Gisteravond hebben we hier in het stadje gegeten bij een Italiaans restaurant. We vonden het niet zo lekker en hebben er. Iet veel van gegeten. Ze vroeg of we de rest in een zakje mee wilden nemen. Nou nee, doe maar niet! Van daag de auto teruggebracht en met de shuttlebus terug naar het YHA. Vandaag gaan we het stadje in, wat boogschappen doen, wassen en morgenavond gaan we met het vliegtuig naar cairns.

• 29 Juli 2014 - 09:00

Rene En Marian:

Wat fantastisch leuk om jullie reisverslag iedere dag te lezen, wat maken jullie veel mee.
    Heel veen plezier de komende tijd en natuurlijk de groetjes voor jullie allemaal !!

Rene en Marian

• 29 Juli 2014 - 11:55

Martina Dongelmans:

Hoi Luitjes,

335 km...... Korte rit???? Jullie zijn al aardig ingeburgerd daar, geloof ik :-)
    Was dat bord van 110km voor de kangoeroe's bedoeld ofzo?

Was wel gaaf gezicht zeker die wilde paarden.

Leuk die foto's erbij. Lijkt me wel een lekker stekkie om bij te komen van jullie "massage" rit. Zwembadje erbij en zo te zien liggen die bedden heerlijk! Nu nog een goed restaurantje.

GLK Martina

• 29 Juli 2014 - 15:19

Herman En Joyce:

Wie is die knapperd daar op de foto. Volgende keer een selfie?!?

• 30 Juli 2014 - 14:44

Tineke:

Hoi,

Zoals ik 't lees is 't een lekker avontuurlijke reis, klinkt wel goed allemaal. Alleen dat links rijden......
    Leuk om die grote bomen te zoen die wij alleen als kleine planten bij Intratuin en zo kennen.
    Heel veel plezier!!!!

Tineke

• 03 Augustus 2014 - 16:16

Cobie:

Hoi lieve familie

Wat fijn om te lezen hoe het met jullie gaat al is dit verslag niet helemaal positivo..
    Wel fijn dat jullie verder heerlijk genieten van alles om je heen.
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag....
    Dikke kusss Co