Kings anyon - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Fam. Teunissen - WaarBenJij.nu Kings anyon - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Fam. Teunissen - WaarBenJij.nu

Kings anyon

Door: Fam.Teunissen

Blijf op de hoogte en volg Fam.

28 Juli 2014 | Australië, Adelaide

28 juli
Eerst zijn we naar Ayers Rock gegaan en zijn daar een Mala pad gelopen van een paar km. Daarna zijn we een pad om Ayers Rock heen gaan lopen van zo'n 10,5 km. Je zag veel mensen ook op de Ayers Rock klimmen. Je had dan een heel steil pad omhoog. Dit hebben wij niet gedaan, omdat het een heilige berg van de aboriginals is. De berg zag er van een afstand niet heel groot uit, maar als je er eenmaal omheen gaat lopen is hij heel groot en dan zie je hoe mooi hij er eigenlijk uitziet. Na deze tocht zijn we op weg gegaan naar Kings Canyon. Dit was een rit van ruim 300 km. Uiteraard was er in Kings Canyon ook niet echt een supermarkt. Je hebt hier bij het Resort ( ja ja klinkt sjiek ) een supermarktje bij een benzinepomp. daar hebben we wat boodschappen gehaald. Je kan daar ook een box halen waar bestek, 2 pannen en borden inzitten om te koken, dus dat hebben we gedaan. Ook hier hebben we de zon onder zien gaan en de rotsen zien veranderen. Hier was het wel drukker en we stonden met zijn allen op een soort plateautje naar de rotsen te kijken. er was zelfs een klein barretje aar je een drankje kon halen.
Dat was gisteren. van daag gaan we de Kings Canyon bekijken en dan op weg naar Alice Springs.

• 28 Juli 2014 - 17:20

Martina Dongelmans:

Nou ja zeg is mn reactie verdwenen?! Hier nog ff een korte samenvatting.
    Mooi respectvol om Ayers Rock niet te beklimmen. Eromheen is misschien nog wel indrukwekkender? Hoe bevalt t landschap? Lekker rustig en stil? Op t ontbreken van de supermarkten na dan. Waait t daar erg, vanwege de open vlakte? En al gewend aan de snelle duisternis?
    Goede Reis en veel plezier. GLK

• 28 Juli 2014 - 19:33

Storm:

hopelijk heb je minder regen plaatselijk dan hier nog veel plezier en wordt geen slaaprijder haha groeten van ons uit de subtropen

• 29 Juli 2014 - 04:48

Fam. Teunissen:

We zijn al redelijk gewend aan het donker worden. Het wordt hier om kwart over 6 donker en dan proberen we op de plek van bestemming te zijn. Als het niet lukt, dan is dat jammer.