Airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Fam. Teunissen - WaarBenJij.nu Airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Fam. Teunissen - WaarBenJij.nu

Airlie beach

Door: Fam.Teunissen

Blijf op de hoogte en volg Fam.

05 Augustus 2014 | Australië, Airlie Beach

Na Cairns zijn we naar Airlie Beach vertrokken. Dat was ongeveer 635 km rijden. De eigenaresse van het hostel had ons al verteld dat we er ws. 9 uur over zouden doen vanwege de wegwerkzaamheden. Dat viel uiteindelijk mee, want we hebben er 7,5 uur over gedaan. Misschien omdat het zaterdag was en er niet veel werkverkeer was, maar voor ons mooi. We zitten hier eigenlijk in een hostel voor 18+, maar omdat we een vierpersoonskamer hebben mag dat met kinderen. We kwamen in de avond aan en zijn nog even het stadje in geweest. Er trad een bandje op en je kon lekker langs het strand lopen.

De dag erna zijn we met de boot naar de white sunday eilanden gegaan. Het was ongeveer 3 uur varen en er was een aardige deining op de boot. We gingen die nacht op een ponton op het great barrier reef slapen. We konden daar snorkelen bij het rif en je zag daar mooie vissen. We hebben ook een grote schildpad gezien, die vlakbij zwom. Ook had je een kamer waar je de vissen in het water kon zien. Er konden 12 mensen tegelijk op het ponton slapen, maar wij waren de enigsten die bleven slapen. Wel een hele aparte ervaring. We sliepen in swags ( een soort van water- en winddichte hoezen waar je in ging liggen. Er stond die nacht een flinke wind, maar we konden goed slapen. Het was pikkedonker en je zag een aantal sterren. Ik werd om 5 uur wakker en toen waren er geen wolken meer en toen was de hele lucht bezaaid met sterren. In de morgen hebben we ontbeten en zijn gaan snorkelen. Het was toen heel rustig, want de dagjesmensen zouden pas om 11 uur komen. Je zag hele scholen voorbij komen. Echt heel mooi. Later zijn we nog met een boot het rif opgegaan waarbij je door gladplaten onder water kon kijken. We hebben ook nog een kleine haai gezien, maar die was ongevaarlijk. 'S-middags gingen we met de boot weer naar Airlie Beach en daar blijven we twee nachten slapen



  • 05 Augustus 2014 - 04:43

    Maarten:

    Hoi, je zal wel geen flauw idee hebben wie ik ben en dat klopt ;-)
    Ik had het idee om voor mij hobby bij waarbenjij.nu mede Nederlanders een berichtje te sturen voor het volgende.
    Ik reis zelf ook veel en zit nu momenteel in mongolie voor 5 maanden.
    Ik werk als vrijwilliger in een kindertehuis. Mij grootste hobby is het verzamelen van buitenlands briefgeld. Nu is mijn vraag van mocht je toevallig nog een mooi briefje uit jou land overhebben zou ik die graag van je willen overnemen. Het gaat natuurlijk natuurlijk niet om een briefje van een waarde van 5euro haha Maar kleine waardes. Als je dan in nl ben zou ik de originele waarde+verzendkosten graag aan je overmaken zodat je hem kan opsturen of ik woon in Rotterdam misschien ophalen. Ik snap het is een hele rare vraag maar ik vind het gewoon leuk om te proberen

  • 05 Augustus 2014 - 10:10

    Herman & Joyce:

    Hi guys,

    Dat moet toch wel een waanzinnig mooie ervaring zijn geweest bij het rif. Is ook altijd een van mijn wensen geweest!
    Hebben jullie nog trek in een broodje chachew of Indisch gehakt? Het was gezellig zaterdagavond, klein clubje en erg warm!
    Liefs van ons xxx

  • 05 Augustus 2014 - 10:44

    Tineke:

    Wat een geluk dat er niemand anders wilde slapen op dat ponton, hadden jullie al dat moois voor jezelf.
    Snorkelen zal ook wel helemaal te gek zijn geweest.
    Kan wel merken aan de berichten dat jullie een soort van avonturenvakantie hebben, een herinnering voor de rest van jullie levens.
    Veel plezier verder !!!!
    groetjes, Tineke

  • 06 Augustus 2014 - 11:44

    Martina:

    Hoi luitjes,

    Wat een heerlijke ervaring overnachten op t great barrier reef. En vandaaruit de sterren zo mooi kunnen zien. Zonde om te gaan slapen, toch? Wisten jullie van te voren dat jullie de enige waren die daar bleven slapen? Of vertrok de boot en stonden jullie ahw nog op t ponton. Was t spannend?
    Apart ook hoor om die vissen enzo van zo dichtbij langs je te zien gaan.

    Heb t goed en veel plezier.

    GLK Martina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fam.

Actief sinds 24 Juni 2014
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 3083

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 01 September 2014

rondreis Australie

Landen bezocht: